Banetov Komentar

Želim da naglasim sadržaj ovog komentara za sve, pa ga objavljujem kao post:

Ja bih ovde ostavio jedan komentar na pitanje Dušana Arsevića kao i svih ostalih koji bi da idu u NZ na turističku vizu. Nije da sam ekspert ali sam i ja imao takvu ideju prošle godine pa nisam ništa na kraju uradio. Ja sam poveden idejom da brzo odem u NZ pa tamo tražim posao, podneo zahtev za turističku vizu, ali sam bio odbijen. Razlozi za odbijanje vize od strane imigracione službe su bili da oni nisu bili ubeđeni da ćemo moja devojka i ja boraviti u NZ kao pravi turisti (sumnjali su da ćemo da radimo na crno) i nisu bili ubeđeni da ćemo da se vratimo nakon isteka vize nazad u Srbiju. Mi nismo hteli da radimo na crni niti bilo šta nelegalno ali nismo imali formalne dokaze za to. Razlog je verovatno to što smo mi naivno hteli da sami podnesemo zahtev za vizu i da prikupimo sva dokumenta, sami da organizujemo preko intereneta smeštaj kao i nekakve aktivnosti. Sve to plus činjenica da moja devojka u tom momentu nije imala posao (a samim tim i dobar razlog da se vrati) rezultovalo je odbijanjem. Takođe u momentu kada smo podnoslili zahtev za vizu nismo tačno znali šta će nam sve trebati od dokumenata. Tačnije znali smo sve ono što piše na sajtu imigracione službe ali se ispostavilo da za “specijalne” zemlje kakava je recimo naša važe posebni uslovi. Imigraciona služba vaš zahtev iz naše zemlje kao i zemalja regiona šalje u posebnu službu koja se bavi profilisanjem. Njihov je zadatak da utvrde da li postoji rizik da ćete ostati tamo nelegalno.  Da skratim priču ako već hoćete da odlazite u NZ na turističku vizu savetujem da sve to organizujete preko neke turističke agencije jer onda ceo vaš put zapravo u očima imigracionog službenika izgleda kao pravi turistički aranžman. Možete i sami da se organizujete ali se prethodno DOBRO raspitajte šta vam je sve potrebno kod nekoga ko je to već uradio. Ja sam se opredelio za opcijiju studiranja. Našao sam program za dobijanje “Graduate Diploma” koji traje godinu dana što je relativno kratko ali zato imam pravo na dobijanje radne vize od godinu dana koja može da se produži na još dodatne dve godine nakon završetka studija. Već sam dobio ponudu mesta i ako ne bude nikakvih problema sa dobijanjem studentske vize, eto mene u NZ početkom 2012.  Pozdrav svima, Bane

10 thoughts on “Banetov Komentar

  1. gde da nadjem listu poslova i bodove koje isti nose vezano za novi zeland.Bio sam na zvanicnom sajtu ali tamo nisam naso nista.Hvala unapred

  2. Intersuje me kakvi su oslovi da sa porodicom dobijem iseljenicku za N.Z.
    imam 33god. zavrsio za masin bravara i imam sve licence za vozaca kamiona
    zena ima 27god zavrsila za veterinarskog tehnicara
    imamo dvoje djece

    • Ako trazite preko liste za struke koje ovde nedostaju (http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/LinkAdministration/ToolboxLinks/essentialskills.htm?level=3
      ) nashao sam sledece:

      Occupational Group

      Occupation – Occupations are listed by ANZSCO (Australian and New Zealand Standard Classification of Occupations) code.

      Long Term Skill Shortage List Requirements – Qualifications must be comparable to the standard of the New Zealand qualification listed. Also see Note 1 at the end of this list.

      In order to claim bonus points for qualifications in an area of absolute skill shortage under the Skilled Migrant Category, applicants must meet the following specifications.

      Health and Social Services

      Veterinarian (234711)

      NZ registration. (A qualification in this area of absolute skill shortage is: a Bachelor of Veterinary Science OR equivalent, approved by the Veterinary Council of New Zealand)

      Transport

      Truck Driver (General) (733111)

      NZ recognised Full Class 5 Driver Licence and three years experience driving heavy combination vehicles with a gross combined weight of more than 25,000kg

      All regions
      ———————-
      Ako mozete dokazati/podvrditi da imate kfalifikacije, mozete preko sistema bodova dobiti rezidentne vize, iako shto taj proces moze da traje do 2 godine.

  3. mozete li mi reci da li sa gimnazijom mogu da se iselim na NZ, da radim bilo sta?
    imam 23 godine, nisam ozenjen. znam engleski vrlo dobro

    • Vrlo teshko da samo sa gimnazijom mozete doci, potrebno je bili nadprosecan u nekoj oblasti da bi vas zaposlili ili da imate dovoljno radnog iskustva i formalnog obrazovanja da mozete da dodjete po sistemu poena.
      Jedina alternativa bi bila dolazak ovde na studentsku vizu, ali to bi zahtevalo znacajno novcano ulaganje sa vashe strane, ali bi vam dalo mogucnost da radite 20 sati nedeljno dok studirate i oko 3 meseca posle studiranja da nadjete posao ili izadjete iz zemlje.

  4. hvala na odgoviru. sta mislite da bih mogao da studiram, ima li nesto kao kod nas da ne traje 4 godine, neka visoka skola? i o kolikim mislite da je materijalnim ulaganjima rec

    • Koliko sam ja saznao, školovanje košta od 15000 do 25000 NZ$ godišnje u proseku. Verovatno da ima i skupljih studija ali ovo bi bio neki prosek za većinu smerova i naj više zavisi od same institucije. Politehnike su u proseku jeftinije a nude široki spektar diploma od certifikata do doktorata, a to znači onda dužinu školovanja od 1 do 6 godina.

      Pored cene školarine neophodno je da obezbedite i sredstva za smeštaj i hranu. Imigraciona služba zahteva da to bude minimum 10000 NZ$ godišnje (čini mi se), a verovatnije je da je potrebno i više para.

      Takođe postavlja se i pitanje koje su vam namere posle. Da bi ste ispunili uslov da dobijete graduate job search vizu potrebno je da studirate naj manje dve godine ili godinu dana ako je tih godinu dana donelo diplomu sedmog ili višeg nivoa (bachelor, graduate diploma, master…)

      Zbog svega ovoga nije loša opcija doškolovavanja/preškolovavanja koje bi trajalo 1 do 2 godine, naravno uz prethodno priznavanje ovdašnje diplome.

      Pozdrav,
      Bane

  5. Zdravo. Imam solidnu ponudu od jedne NZ firme za rad na odredjeno vreme. Ono sto me interesuje je: da li postoje i kakve su realne sanse da se ta viza produzi i posle nekog vremena stekne residence viza? Znaci kad dodjem tamo i radim godinu dve u toj firmi, (odokativno receno) kakvi su mi izgledi da se viza prosiri/produzi?
    I jos jedna stvar: ako dobijem tu vizu na godinu ili dve, supruga i deca mogu da dobiju vizu na osnovu moje vize, ako se ne varam?
    Hvala unapred.

    • Koliko ja znam, (proveri na sajtu imigracionog) – imash 2~3 meseca posle isteka posla da nadjesh drugi ili napustish zemlju. Rezidentni mozesh da trazish preko sistema poena cak i sada – 2 godine NZ radnog iskustva ti daje dodatne poene i oslobadja te zahteva za polaganje IELTS testa, ali tek poshto se navrshe 2 godine.
      Porodica ce dobiti iste vize ko i ti, ako se ne varam, sa tim shto ce zena dobiti radnu vizu koja nije vezana za firmu, samo za tvoju vizu vremenski.

Leave a Reply

